Mokykla vykdo Erasmus+ projektą “Žaliojo kurso link profesiniame mokyme”, kurio metu vyko trys stažuotės mokiniams Europos šalyse: Italijoje, Ispanijos Kanarų salose ir Vokietijoje. Mokytojai, savo ruožtu, vyko į mokymo kursus Prancūzijoje.
Šiuo projektu siekėme pagerinti mokinių profesinį paruošimą darbo rinkai, kuri palengva stengiasi sukti žaliojo kurso linkme. Projektas buvo skirtas siekti 2 tikslus:
1. pagerinti mokytojų kompetencijas, kurių pagalba atnaujintume mokymo turinį, įtrauktume daugiau žinių ir medžiagos apie žaliąjį kursą, geriau galėtume paruošti mokinius šiuolaikiniams darbo rinkos poreikiams ir atlieptume Europos sąjungos prioritetus.
2. pagerinti mokinių darbinius profesinius įgūdžius, akcentuojant žaliojo kurso idėjos integraciją įmonėse.
Projektas prasidėjo mokytojų kvalifikacijos kėlimo kursais Prancūzijoje. Vizitas buvo labai intensyvus, įspūdingas bei darbingas. Mokymų metu lankėmės Prancūzijos profesinėse mokyklose, pameistrystės centruose ir kitose institucijose, bendravome su besimokančiaisiais tose įstaigose, stebėjome praktinio mokymo užsiėmimus. Priimančiosios organizacijos Eurl Aristote direktorė, Sorbonos universiteto dėstytoja dr. Giedrė Cibulskaitė-Veršinskienė supažindino su Prancūzijos švietimo sistema, mokymo programomis, inovatyviais mokymo metodais, žaliojo kurso idėjų klaida juose, pristatė pameistrystės privalumus. Taip pat buvo pristatyta Lietuvos ir Prancūzijos profesinių praktinių įgūdžių lyginamoji analizė, pristatyta jau nuveikti darbai ir gerieji pavyzdžiai žaliojo kurso, atliekų kultūros, žiedinės ekonomikos mokyme, o taip pat ir suaugusiųjų įtraukimas į neformalųjį profesinį mokymą ir jų mokymo aktualijos.
Sausio mėnesį trijų savaičių stažuotei į Kanarų salas vyko mokyklos žemės ūkio ir apželdinimo specialybių mokiniai, kur atliko praktiką žaliajame centre. Čia jie prižiūrėjo augalus, laistė, mokėsi tręšimo paslapčių, augalų priežiūros ir technologijos. Sužinojo ir daug gerųjų pavyzdžių, kaip žaliojo kurso idėjos gali būti praktiškai pritaikomos tokiame darbe, žemės ūkio/želdinimo/prekybos sektoriuje. Šių žinių dalyviai įgijo ne tik darbo vietoje, tačiau ir vizitų į aplinkinius ūkius metu – aplankė bananų plantaciją, vynuogynų kooperatyvą, agavos produktų ūkį.
Tiek priimančioji organizacija, tiek ir patys dalyviai pasirūpino aktyvia ir turininga kultūrine pažintine programa. Tris savaites, laisvu nuo darbo metu,dalyviai aktyviai naršė salą, jos lankytinus objektus, gamtą.
Vasaris buvo skirtas maisto ruošimo ir aptarnavimo srities mokinių stažuotei į Italiją, kur taip pat tris savaites mokiniai atliko praktiką Turino mieste įvairiose maitinimo įmonėse. Barmenai padavėjai paragavo tikro baristos darbo, virėjos darbavosi valgykloje. Mokiniai daug sužinojo apie atliekų kultūrą (kavos tirščių, maisto atliekų panaudojimą, perdirbimo galimybes). O savaitgaliai buvo dedikuoti miesto pažinimui. Visiems ypač patiko Lavazza kavos ir automobilių muziejai. O kaip gi be kulinarinių pažinimų! Italijoje ragavo itališkos virtuvės “must” – picas, lazaniją, įvairias kavos rūšis, itališkus ledus ir dar daugiau.
O balandžio mėnesį mechanikos ir technikos priežiūros specialistai vyko 3 savaitėms praktikuotis Europos automobilizmo mekoje – Vokietijoje, Leipcigo apylinkėse. Vietovė gasėja automobilių pramone, tad praktikos vaikinams netrūko – visi išbandė save įvairiose automobilių aptarnavimo ir remonto srityse, susipažino su vokiška tvarka ir tikslumu, darbo vietos kultūra. Dalyviai liko sužavėti BMW muziejaus ir ekskursijų po miestą.
Mokykla džiaugiasi programos teikiamomis galimybėmis mokiniams ir tiki, kad tiek įspūdžiai, tiek naujos žinios išliks ilgam bei bus panaudota toliau tęsiant mokslus Aukštaitijos PRC ir ateities darbuose.
Projektą finansuoja Erasmus+ programa.
Projekto kodas 2023-1-LT01-KA122-VET-000129823
Finansuojama suma – 73 008,00 Eur.
Category: Kelionės, išvykos , Projektai , Visos