Mokytojai Viktoras ir Laurynas 2024 m. gruodžio 2–7 d. dalyvavo „Erasmus+“ mokymo kursuose tema „Dirbtinio intelekto pagrindai ugdyme ir AI įrankių naudojimas“. Štai jų įspūdžiai iš Erasmus+ stažuotės:
Mokymai vyko žavingoje Florencijoje – mieste, kuris dažnai vadinamas Renesanso lopšiu. Kursus organizavo ir vedė žinoma „Europass SRL Teacher Academy“, kuri specializuojasi inovatyvių mokymo metodų sklaidoje visoje Europoje.
Kelionė prasidėjo gruodžio 1 d., kai iš Vilniaus oro uosto išvykome į Milaną. Šiame mieste mus pasitiko įspūdinga Milano katedra – viena didžiausių gotikinių katedrų pasaulyje, kurios statyba truko daugiau nei 600 metų! Aplankėme Vittorio Emanuele II galerija, kuri yra seniausia aktyviai veikianti prekybos galerija Italijoje, garsėjanti savo stikliniu kupolu ir marmurinėmis grindimis. Pasivaikščiojimas šiuo prabangos ir elegancijos simboliu leido pajusti miesto dvasią.
Toliau aplankėme vieną iš Milano parkų, kur atsipalaidavome žalumos apsuptyje. Iš Milano Centrale stoties, kuri yra ne tik funkcionalus transporto mazgas, bet ir architektūrinis šedevras, išvykome į Florenciją greituoju traukiniu „Frecciarossa“. Traukinio kelionė, kuri pasiekusi 300 km/h greitį, leido mums patirti modernios Italijos technologijas.
Florencijoje apsistojome jaukiame viešbutyje, kurio lokacija puikiai tiko tiek mokymams, tiek ekskursijoms po miestą. Gruodžio 2 d. prasidėję mokymai, kurie truko 5 dienas, buvo intensyvūs ir itin naudingi. Teorinė dalis padėjo suprasti dirbtinio intelekto veikimo principus ir jo taikymo galimybes ugdymo procese. Praktinių užsiėmimų metu susipažinome su pažangiais įrankiais, tokiais kaip:
- ChatGPT – tekstų generavimo įrankis, kuris gali būti naudojamas edukaciniams projektams ir kūrybiniams rašto darbams.
- Magic School – įrankis, skirtas personalizuotai mokymo medžiagai kurti.
- Diffit ir Gamma – programos, leidžiančios greitai generuoti vizualias prezentacijas.
- InVideo – platforma vaizdo turinio kūrimui, kuri palengvina mokymo vaizdinės medžiagos rengimą.
- Suno ir Capilot – dirbtinio intelekto pagalbininkai, skirti programavimui ir užduočių automatizavimui.
- Eduaide AI – švietimo technologija, kuri padeda analizuoti mokinių pasiekimus ir teikti personalizuotą grįžtamąjį ryšį.
Laisvalaikiu tyrinėjome Florenciją, miestą, kuris garsėja savo meno ir architektūros paminklais. Aplankėme Duomo katedros kompleksą, kurio pagrindinis akcentas – Bruneleskio kupolas – buvo laikomas inžineriniu stebuklu XV amžiuje. Giotto varpinė, šalia esanti Baptisterija su garsiosiomis „Rojaus vartų“ durimis, taip pat paliko neišdildomą įspūdį.
Pasivaikščiojome po žymųjį Ponte Vecchio tiltą, kuris nuo XIV amžiaus yra vienas pagrindinių miesto simbolių. Šiame tilte įsikūrę juvelyrų dirbtuvės ir parduotuvės kuria ypatingą atmosferą.
Maisto kultūra Florencijoje buvo ypatinga patirtis. Ragavome tradicinį Florencijos bifšteksą, šviežią rankų darbo pastą, taip pat paragavome autentiško gelato, kuris, kaip teigiama, buvo išrastas būtent šio regiono kulinarų. Vizitas į alyvuogių aliejaus ir vyno gamyklas leido susipažinti su tradiciniais gamybos metodais, išsaugotais nuo Etruskų laikų, bei pasimėgauti geriausiais Toskanos regiono skoniais.
Ši kelionė buvo ne tik profesinio tobulėjimo galimybė, bet ir kultūrinė patirtis, kuri praturtino mus kaip pedagogus ir kaip asmenybes. Įgytos žinios ir įspūdžiai liks ilgam, o jų nauda atsispindės kasdieniame darbe su mokiniais.
Mokomąją stauožuotę finansavo Erasmus+ programa;
Akredituoto projekto numeris 2024-1-LT01-KA121-VET-000206444.
Category: Projektai